Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Backpacken

  • BartD

    Hoi,

    Ben van plan om op eigen houtje in november Senegal te bezoeken. Is november een goede maand, en is 3 weken voldoende? Is Senegal makkelijk te bereizen alleen? En is het duur?

    Veel vragen in 1 keer, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele informatie over dit land, omdat de normaal geplande reis naar Nepal niet doorgaat.

  • dirk

    als je met de rugzak wil rondreizen, zou ik naar de casamance gaan. ik weet niet wat Claudia bedoelt met “het openbaar vervoer is goed”. ik vind dit, vergeleken met andere landen waar veel bacpackers zitten, niet goed. zijn oude gammele camionetjes waar je met teveel mensen ingeduwd wordt en die zeer gevaarlijk rijden. taxis sept places tussen de steden zijn ook echt gevaren op de weg. bussen tussen de verschillende steden heb je niet. ik zou als bacpacker eerder kiezen voor landen zoals bvb costa rica en venezuela waar je tenminste ook wat backpackers tegenkomt.

  • Janena

    Senegal is als backpacker goed te doen, veilig, leuk en niet vreselijk duur maar het openbaar vervoer is inderdaad slecht.

    De meeste avontuurlijk ingestelde senegal-reizigers gebruiken jeeps e.d.Het zuiden heeft denk ik de mooiste natuur alhoewel ik de regio St. Louis ook de moeite waard vindt.