Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Senegalezen in WO I

  • geert

    Is er iemand die weet of er een gedenkplaats(monument,kerkhof…)is in de westhoek ter nagedachtenis van de gesneuvelde Senegalese soldaten tijdens de oorlog?

    In de streek van Verdun hebben er Senegalezen deelgenomen aan WO I en volgens ik hoorde ook in de westhoek.Iemand info?

    Op internet vond ik wel al iets maar is niet echt duidelijk.

    Wij gaan binnenkort naar de battlefields in en rond Ieper en zouden dit anders wel graag bezoeken indien er herinneringen te vinden zijn.

    Alvast bedankt voor de info,Marie-Jeanne en Geert

  • dirk

    “les tirailleurs sénégalais” of zoiets. ik heb er ooit een reportage over gezien ergens op een Franse zender. het ging ook over een vergoeding die Frankrijk nog zou moeten betalen aan de Senegalezen.

  • Peeters Eduard

    Evenals de Senegalezen claimen nog vele oud-militairen in Mali en Burkina Faso hun militair pensioen van de Franse staat.

  • geert

    Tijdens de 3e slag bij Ieper van 31 juli tot 10 november 1917,ook wel de slag bij Passendale genoemd,zijn heel wat Afrikanen,waaronder Senegalezen gesneuveld.

    Er zou inderdaad nog altijd discussie zijn tussen nabestaanden en Frankrijk ivm niet nagekomen beloftes van Frankrijk tegenover zowel gesneuvelden als zij die indertijd terugkeerden naar Senegal…..