Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rotterdam-Dakar

  • Karel

    Heeft iemand wel eens de (vracht-)boot genomen tussen Rotterdam en Dakar. Is dit uberhaupt mogelijk? Het lijkt mij een unieke ervaring. Of Rotterdam-Banjul.

  • Peter H.

    Het is wel mogelijk, maar je moet de tijd nemen. Vanuit Rotterdam of Antwerpen is het mogelijk. Het is niet erg duur, als je het vergelijkt met de vliegprijzen. Maar als je alle tijd hebt, is het een unieke ervaring. Het eten onderweg is super. Je ziet veel, je kunt zonnen op het dek, je hebt een eigen hut, in onze haastige tijd is het bijna een vergeten ervaring. Na plm. anderhalve of 2 weken arriveer je in Dakar of Banjul. Maar dan kom je volkomen relaxt aan de wal. Je zou het een cruise kunnen noemen. Ik beveel het iedereen aan.

  • Peter H.

    ps

    De Nederlandse schrijver Jan Brokken, die veel boeken publiceerde over oa Afrika, schreef een deel van zijn boeken aan boord van vrachtschepen, die meestal ook een aantal cabines hebben voor passagiers. In zijn boeken beschrijft hij ook wat er onderweg kan gebeuren. Romantische ontmoetingen, enz. Zeer lezenswaardig.

  • Karel

    Peter, hartelijk dank. Dit is wat ik zoek. Heb je misschien ook nog een adres of zo? Zelf heb ik geen computer en moet alles zoeken via de bieb. Ik zal er wel uitkomen mar als jij wat weet, graag. Trouwens, de boeken van Jan Brokken heb ik gelezen, heerlijk leesvoer.

  • Peter H.

    Ik denk dat je gewoon eens moet informeren bij rederijen die op Afrika varen, zoals Dakar en Banjul. Dat zijn er diversen en die kunnen je ook wel vertellen of er accomodatie is aan boord voor passagiers. De meeste rederijen zitten in Rotterdam. Ook vanuit Antwerpen vertrekken veel schepen richting Afrika.

  • barbarita

    Dus eigenlijk heb je zelf nooit deze reis op zo'n schip gemaakt ? Anders zou je toch wat meer concrete informatie kunnen geven.

  • *Heidi

    Bericht weggejorist

    Niet doen!

    Groet

    Senegal Beheer.

  • Karel

    Inmiddels ben ik achter het adres van een reisbureau in IJmuiden die speciaal reizen regelt op cargoschepen over heel de wereld. Dit reisbureau heet Cargo Ship Cruises.

  • barbarita

    Toch niet echt goedkoop, via zo'n reisbureau wel minstens 3 x de prijs van een vliegreis !