Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pular woordenboek

  • cire

    Ik ben niet mee eens Dirk, wollof word wel in de grote steden gesproken. daar buiten heb je andere talen. Trouwens Pulaar is in senegal net zo grote als wollof. In het continent is Pulaar uitgebreid gesproken. van senegal tot Cameroun. Dus het leijkt mij de moeite waard om het te leren!

  • Cire

    A jaaraama saajo, seydi Bah

  • yolande

    Bovendien wordt er ieder jaar in Brussel een Peul festival georganiseerd. Mischien interessant voor jullie Cire en Bah. Zie op google tabital pulaaku. Groetjes Yolande.

  • john

    Hoi Thomas,het woordenboek kan je ook in de reis winkell in Amsterdam kopen voor slecht 17 euro,

    Veder wolof en pulaar zijn niet vergelijkbaar in senegal als het gaat om welk is de meest gesproken taal

    gr

  • Ciré

    Wat bedoel je met “ Poulaar en wolof zijn niet te vergelijken” Waaar ben je in Senegal geweest? Zeker in de grote steden?

    Wist je dat poulaar ook een officiele taais in senegal? Mvg Cire

  • Ciré

    Dankje Jalande. ik wist al, Ben vaak in bxl vooral bij de stichting GAMS ( Tegen vrouwen besnijdenis & mitulaties).

  • yolande

    Ik heb even naar de stichting gekeken, wat goed dat je daar lid van bent, dat neem ik tenminste aan.Komt dit nog vaak voor in Senegal? Gr. Yolande.

  • Cire

    Nee hoor, ik ben geen lid. Een neef van mijn werk daar. ik niet. Ik weet niet of het vaak voorkoomt in Senegal.

  • farelien

    Hoi Cire,

    Ik zou graag wat pular van je leren, als het pular is zoals gesproken in guinee C, de andere varianten/nuances van pular zouden voor mij als buitenstaander te verwarrend zijn. ik ken al zo'n 200 woordjes en kan wat basis zinnetjes, ik heb ook genoeg lesmateriaal in de kast liggen.(midho waawi pular en nog wat duits/pular enz enz.

    Ik woon dichtbij rotterdam, verdere gegevens over mezelf geef ik wel als ik weet dat je mij les kunt en wil geven.

    nou ik hoor t wel

    dag hoor!

  • Cire

    Hoihoi, ik wil je graag les geven maar dan wel in de pulaar van senegal. Het is bijna het zelfde als de pulaar. Het verschil is niet zo groot want ik kan de pulaar van Guinee ook volgen. laat je gegevens achter dan neem ik contact met je op.

    Mvg, Ciré