Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

boot Dakar - Ziguinchor

  • Doornroosje

    Hey Ayeborri,

    Vriend ??? Ja hoor… het bleek een oplichter te zijn die reeds lang op voorhand wist dat hij in die periode (dat hij zogezegd bij mij kwam) in Djerba ging zijn voor zijn werk. Een beetje speurwerk heeft veel opgeleverd : hij heeft zo'n netwerk van een heleboel vrouwen… de één weet (wist) niks over de andere. Het was zijn bedoeling om geld te krijgen. Bij ons laatste telefoongesprek voor hij “vermist” was, werd hij een beetje lastig omdat ik het geld voor de vlucht niet wou opsturen. Toen had ik al vermoedens.

    De meeste van zijn vrouwen zijn véél ouder dan hem, sommigen zelfs getrouwd, en uit een goed milieu (advocate, gynaecologe…).

    De vriend waarover ik het in mijn berichtje ivm de boot had, is iemand die ik via een Belgische vriendin ken, en die man is wèl te vertrouwen.

    Ik kijk er erg naar uit om terug naar Senegal te gaan. Jammer dat ik nog tot in juli moet wachten…

    Groetjes.

  • Goumbe

    'en die man is wèl te vertrouwen'

    Yeah right

  • Tania

    Wel of niet te vertrouwen wie ben ik om me daarover uit te spreken……

    Maar als je maar 14 dagen ginder bent lijkt een binnenlandse vlucht van Dakar naar Ziguinchor me comfortabeler.Met de boot ben je al snel ongeveer 12 uur onderweg(als ik het me goed herinner) en met het vliegtuig 50 minuten.

  • Doornroosje

    Boot : Ja maar het is wel eens een belevenis… je bent tenslotte wel 's nachts onderweg.

    Vertrouwen : een mens moet wel altijd op zijn hoede zijn, ok, maar zomaar iedereen wantrouwen ligt niet in mijn aard.

  • ayeborri

    ik vroeg me af of het dezelfde was.Inderdaad blijf op je hoede en wantrouwen is ook niet altijd gezond

    groetjes

  • Doornroosje

    Dank je wel hoor Axle voor de info !

  • fina

    De “Willis” van voorheen was prima, nooit last gehad, maar ik vind de nieuwe boot “Aline Sittoe Diatta” is heel naar (voor mij). Letterlijk iedereen was zeeziek en hingen of lagen zelfs ziek op de grond. De purser had haar handen vol met injecties geven tegen overgevende patienten en pilletjes uitdelen. Wel was ongeveer een uurtje na het innemen daarvan de zeeziekte wel wat gezakt. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik zeeziek was en ik heb mezelf beloofd deze boot nooit meer te nemen.

    Succes Fina

  • Marcel

    Op 16 december j.l. de boot Dakar-Ziguinchor genomen en nog niet de geringste deining meegemaakt. Perfecte boot en alles is goed geregeld.

  • Doornroosje

    Deze topic werd vorig jaar door mij gestart. Even een update : In juli wilden wij de boot van Ziguinchor naar Dakar nemen. Alle plaatsen waren reeds bezet en dat zelfs voor de hele week. We zijn dan teruggekeerd naar Dakar zoals we gekomen waren : met de auto. Het was wel een beetje vermoeiend, vooral als je last hebt van je benen en zoveel uren in de auto moet zitten. Maar het was wel een boeiende reis die ik over anderhalf jaar met mijn kinderen wil overdoen. Wel in april dan, zodat we geen regen hebben, want in de Casamance was het geen lachtertje om met de auto naar onze campement te gaan.

    En om te reageren op de “positieve” reaktie van Goumbe ('en die man is wèl te vertrouwen' Yeah right) : hij is inderdaad te vertrouwen. En toch is hij een gewone vriend, niks meer…

    Ook al liep hij een blauwtje bij mij op amoureus vlak, toch droeg hij gedurende mijn hele reis zorg voor mij. Daar kunnen velen nog iets van leren.

  • Tania

    Ben benieuwd of het binnen 18 dagen nog zo is of hij makkelijker te boeken is (hopelijk )wordt vervolgd……..

    Duimen jullie alvast mee voor een plekje :-)