Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wolof: vertaling en iemand die het mij kan leren?

  • Karen

    Hoi allemaal!

    Ik heb twee vraagjes… Kan iemand dit uit het wolof vertalen voor mij? ‘kharnalla ba sonou’ De schrijfwijze zal wel helemaal fout zijn maar als je er iets in herkent?

    Ik woon in Antwerpen en wil heel graag Wolof leren. Heb hier wel wat cursussen liggen en oefen op de pc maar dat is het toch niet echt. Heb iemand nodig die mij uitleg geeft, en die met me praat zodat ik ook de klanken goed krijg. Dus als je iemand kent die me dat wil leren, laat het me dan even weten!

    Groetjes,

    Marie

  • kiek

    Hoi Marie,

    wat ik er van kan maken is…kharnalla tot je er bij neer valt/ letterlijk tot je er moe van bent, kharnalla weet ik dus niet

    Maar afhankelijk van hoe je het schrijft/ uitspreekt kan het ook wel eens iets heel anders betekenen.

    gr Kiek

  • yolande

    Even voor je nagevraagd aan een senegalees:

    Kharnalla : ik heb op je gewacht

    ba :te

    Sonou :moe

    Dus: ik heb tevergeefs op je gewacht.

    Als je nog wat hebt, hoor ik het wel. Groetjes Yolande

  • Aicha

    Na Gua Def

    Hallo stuur mij een mail mischien kun ik jou helpen ik ben senegalese en woon in belgie aichame@hotmail.com

  • anne

    Kan er iemand een vertaling doen van wolof naar het nederlands in de omgeving van mechelen

    Groetjes Anne

  • MdM

    ja, in Mechelen zelf zelfs

  • edouardanne@hotmail.com

    kunnen we dan eens af spreken om iets te vertalen

    groetjes

  • frankg

    https://www.facebook.com/easywolof/photos_stream

    dit kwam ik tegen, veel mensen die hier actief zijn, mogelijk kun je daar met iemand in gesprek raken :)