Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heeft iemand ervaring met de Nederlandse ambassade in Dakar met betrekking tot visumaanvraag kort verblijf?

  • Etoile

    Goedemorgen,

    Mijn vraag is of iemand net als ik minder goede ervaringen met de Nederlandse ambassade heeft.

    Mijn vriend heeft op 24 januari alle papieren ingeleverd om een visum voor 1 maand aan te vragen.

    26 januari moest hij voor de uitslag komen.

    Op deze afspraak vroegen ze nog wat aanvullende informatie ( bankafschriften )

    Deze heeft hij ingeleverd op 6 februari. Hij kreeg toen een nieuwe afspraak mee voor de uitslag op 8 februari.

    8 februari kwam hij en bleek er nog geen uitslag te zijn. Hij zou die week of in de loop van de volgende week ( deze week dus ) gebeld worden.

    Hier was ik niet zo blij mee en ben toen zelf gaan bellen naar de ambassade. Uiteindelijk ging een medewerkster het voor me uitzoeken, de papieren waren even niet te vinden maar in de computer stond: in behandeling. Om 18.30 uur belde ze me terug dat ze zojuist in de computer had gelezen dat het afgewezen was. De reden kreeg ik niet, die zou mijn vriend in de afwijzingsbrief terugvinden. Ze vertelde mij dat hij de volgende dag gebeld zou worden ( 9 februari ) om de brief op te komen halen. Tot nog toe zijn we nog steeds niet gebeld, en weet hij dus heel officieel nog niet eens dat zijn visum is afgewezen. Hij heeft afgelopen vrijdag herhaaldelijk gebeld en moest gisteren ( 13-02 ) terugbellen, gisteren vaak geprobeerd, er werd niet opgenomen. Wij willen verder want zonder die afwijzingsbrief kunnen we geen bezwaar aantekenen! Heeft iemand ervaring met deze afhandeling ( of eigenlijk geen afhandeling ) ? De uitnodiging was voor as april. Dat gaan we nu niet meer redden. En door dit onnodige uitstel duurt het alleen maar langer! Vriendelijke groet, Etoile

  • Marleen

    Hallo, ik heb in februari 2009 bij het IND in Nederland info opgevraagd wat er nodig is om iemand uit Senegal voor 3 maanden voor vakantie naar Nederland te laten komen. Ik heb me exact gehouden aan het gevraagde en van alles kopieën gemaakt. Toen in maart 2009 op naar Senegal met al het gevraagde en de vriend uit Senegal had dus ook het gevraagde bij zich. Samen naar de Nederlandse ambassade in Dakar en daar al het gevraagde ingeleverd, het was volledig zeiden ze daar. Wij waren 1maand in Senegal bij thuiskomst in Nederland lag thuis weer een formulier in de brievenbus wat ik verder moest in hellen en naar het IND moest sturen. Alles ingevuld en meteen verstuurd. Rond 10 mei kreeg onze vriend in Senegal een telefoontje van de Nederlandse ambassade dat het was goed gekeurd en half juli zijn wij naar Schiphol gereden op hem te halen. Geen probleem met niets en in 1 keer alles goed.

    Het kan dus heel makkelijk maar je moet hier in Nederland beginnen met de info in te winnen en echt ook alles inleveren wat ze vragen. Wij zijn zeer tevreden over het verloop en zowel de IND als de ambassade waren zeer dienstverlenend.

    Ik wens je succes en mocht je vragen hebben je mag me bellen.

    Groet Marleen.

  • Etoile

    Uit bovenstaande post lijkt het alsof gedacht wordt dat we ons niet goed voorbereid hebben. Dat is absoluut niet het geval. Alle papieren waren tiptop in orde en we weten precies wat ze willen hebben. Waarschijnlijk hebben jullie geluk gehad, de laatst tijd wordt in bijna geen enkel Afrikaans land een visum verleend na de eerste aanvraag. ( Reden: vestigingsgevaar ) Mijn vraag hierboven was of iemand ervaring had met het kwijtraken van spullen op de ambassade, het iemand voor niets laten komen, het niet terugbellen enz. 2 uur na het plaatsen van mijn berichtje belde de ambassade mijn vriend. Wie weet had iemand het gelezen ;-) Gisteren moest hij komen en weer heeft hij binnen 1 uur en 50 minuten gewacht omdat ze de brief niet konden vinden. Omdat alle papieren in orde zijn zal ons zeker gaan lukken met bezwaar van een advocaat. Jammer alleen dat dat zo lang gaat duren… Heb vandaag de vrije maand op mijn werk geannuleerd :-( Groeten Etoile

  • Janena mv 3 multiculti kinderen

    Wij hebben ook slechte ervaringen.

    Afspraken die gemaakt worden en dan komt de persoon langs en weten ze van niks (meerdere keren).

    Verkeerde datums doorgeven van hun kant, slecht bereikbaar, onbeleefd naar de mensen toe….

    Wij hadden het idee dat de fouten vooral aan de receptie aldaar gemaakt worden.

  • etoile

    is er nog een nieuwe ster (etoile ) aan dit firmanent?

  • etoile

    Ook slechte ervaringen gehad met examen nederlands voor mijn ex schoonzusje. heb alles in een uitgebreide mail (wat was de acite, wat was de reactie, wat was het effect) gezet aan de consul. die heeft mij diezelfde avond nog gebeld en zaken recht gebreid. was plus minus 1 jaar geleden.

  • ousman samusa

    Ik wilde graag naar nederland te gaan voor vakantie.ik kom uit gambia

    Wat kan ik nu doen

  • cocobo

    Ik heb,nog,geen,ervaring met de ambassade in Dakar maar ik vraag mij af of je altijd een afwijzing krijgt als er geen garantie,door degene die uitnodigt wordt gegeven of zie ik dat te somber in ? Het gaat om een vakantie van 30 dagen.

    Wel sta ik garant voor logies en sluit ik een verzekering af voor de medische kosten gedurende het verblijf.

    Ik begrijp ook dat als er niemand garant staat dat degene die het visum aanvraagt contant geld moet tonen,38 euro,per dag voor zolang hij/zij in NL wil verblijven

  • sweetananas

    Ik denk dat je het te somber inziet.

    Als degene die je uitnodigt kan aantonen aan de ambassade dat hij/zij 34 euro per dag heeft dan MOETEN ze dat accepteren.

    Maar lees even op hun website: U dient over minimaal € 34, - per dag te beschikken voor de gehele duur van het verblijf. Bankafschriften moeten over een langere periode een regelmatig inkomen laten zien.

    Ik hoop dat je gast wel werk heeft waarmee hij kan aantonen hoe hij (ineens) aan die 1020 euro komt. Anders ben ik heel bang dat het alsnog wordt afgewezen.

  • cocobo

    Er staat dat je moet beschikken over recente bankafschriften,reischeques OF contant geld

    voor de dagen van het verblijf in NL

    In het nl is dat bedrag 34 euro maar vertaald in engels of Frans is dat ineens 38 euro per dag.

    De ene euro is de andere blijkbaar niet.

    Gegevens van site NL ambassade in Dakar.