Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visum senegal

  • frankg

    ergens heb ik gehoord dat sinds january 2013 een visum voor senegal nodig zou zijn….tot nu toe heb ik hier op het forum niks over gelezen, gezien??? heeft iemand hier duidelijkheid over en waar moet je dat event kopen en een prijs?? aan de grens?? ambassade??

  • sweetananas

    Vanaf 1 juli 2013 is een visum verplicht.

    Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op je vragen maar kan het ook nergens vinden.

  • frankg

    visum bureau kun je wat info vinden, echter nog geen prijs e.d.

    aanvragen via visum bureau tzt, (juli 2013), ambassade senegal in belgie zal de visa waarschijnlijk verzorgen. :)

  • A.v.d.Broek

    Kan ook via Visum Breda.Die regelen dat voor je met Brussel.Schilt weer een ritje

  • frankg

    je kunt eea ook regelen via de anwb, dat maakt het meestal nog iets eenvoudiger, afhankelijk van de aanwezigheid van een kantoor natuurlijk.. maar ook daar nog geen prijzen oid…..

  • sweetananas

    De Senegalese overheid heeft besloten om per 1 juli 2013 de visumplicht in te voeren voor landen waar Senegalezen ook een visum nodig hebben.

    Ook Nederlanders vallen onder deze visumplicht. Er zijn echter nog geen nadere details bekend gemaakt. Het is dus niet duidelijk of deze datum daadwerkelijk gehaald zal worden en in hoeverre het mogelijk is om een visum op de luchthaven te verkrijgen of dat de aanvraag via een ambassade of consulaat moet geschieden. Reizigers naar Senegal kunnen de komende periode het beste deze pagina, of de officiële kanalen van de Senegalese overheid in de gaten houden.

    http://senegal.nlambassade.org/nieuws/2013/04/visumplicht-voor-senegal.html

  • sweetananas

    Ik heb net een mail van de Nederlandse ambassade uit Dakar gehad met info over het visum. Het gaat 50 euro kosten.

    Op www.visasenegal.sn staat meer info.

    Als iemand de mail wilt (is in het Frans en pdf) dan kan ik die doorsturen.

  • frankg

    waarschijnlijk tzt ook via de anwb te verkrijgen, misschien iets duurder, maar wel makkelijk. enig idee van een tijdsduur en geldigheid, singlel entry of multiple?????

    wordt er allemaal niet leuker op……… senegal vermijden indien mogelijk….. das het beste…

  • paul

    Inderdaad, word er niet prettiger op, of alleen naar Gambia of alleen naar Senegal, misschien aantrekkelijk om via Dakar te gaan vliegen, i.p.v. Banjul

  • sweetananas

    Ik weet alleen dat het max. 90 dagen is. Ik denk wel dat je op het formulier kan aanvragen of je single of multi entry wil.

    Ja via de visumdienst ofzo kan het dan ook wel, is makkelijker dan zelf doen als je ver van de ambassade woont. Maar ja leuk is anders!