Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Petite côte

  • Sabine

    Deze zomer (juli) zou ik met mijn dochters vanuit Gambia graag voor een weekje naar Senegal gaan. Ik dacht in eerste instantie aan de petite côte.

    Wie heeft tips op het vlak van logement en excursies? Wij zijn gewoon om in Afrika te reizen en willen ons zoveel mogelijk verplaatsen met het openbaar vervoer.

    Alvast bedankt.

    Sabine

  • lydia

    zelf ben ik net terug na een heerlijke vakantie in senegal.

    ik heb 5 dagen doorgebracht in douceur d'afrique in warang (5 km van mbour)

    je wordt er zeer warm onthaald door aziz en zijn echtgenote nogaye, die steeds voor je klaar staan

    er zijn 6 kamers, voorzien van warm water, toilet

    ook kan je een frisse duik in het zwembad nemen

    de prijs is 10 000 cfa per nacht, je kan er ook ontbijten en 's avonds lekker eten (niet verplicht, en apart te betalen)

    het is er zeer rustig, en je kan je ook makkelijk verplaatsen, omdat het niet ver van de weg ligt

    de sfeer is zeer vriendschappelijk, echt een aanrader!

  • Ed

    Hallo,

    Een goede wijk in Dakar is Yoff.

    Vlakbij het strand en vliegveld

    Kamer verhuur in restaurant VIAVIA

    In dezelfde straat heb je Auberge Gainde ,iets goedkoper maar schoon en aardige mensen.

    Er valt altijd over de prijs te praten, ligt eraan hoelang je blijft.

    Veel succes.

  • dirk

    Ed,

    Jij spreekt over Dakar en omstreken. Dat is niet de petite Cote. Da's goed om twee dagen te logeren als je Dakar wil bezoeken. Voor de rest valt daar niets te beleven als je met kinderen bent.

  • Janena mv 3 multiculti kinderen

    Dakar is niet zo leuk voor een typische vakantie. Er zijn wel wat uitstapjes maar de stad zelf is druk en stinkt.

    Wij verblijven er zelf wel i.v.m. familiebezoeken maar de kinderen hebben meer plezier in de omgeving van Mbour/Saly, Joal Fadiouth (delta, schelpeneiland, Sone Saloum) en de Zebrabar in St. Louis met zijn strandcamping en vele vogels, krabben, etc…

    Als we wel in Dakar verblijven gaat mijn voorkeur overigens wel uit naar de omgeving van Yoff en Ngor, is wat rustiger dan het centrum en richting Rufisque.