Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kora

  • celine

    gezocht leuk iemand die zin heeft om mee te gaan naar Parijs voor een weekendje Afrikaanse muziek specifiek DE KORA instrument. Kosten delen.

    Tweede week end van oktober 12en 13 . Yolande

  • celine

    jammer niemand reageert,

    Het kora concert bestaat uit mamoudou cissoko,cherif soumano en djeli moussa diawara.

    Ik vertrek 6 oktober naar Parijs, groetjes yolande

  • celine

    Fantastische avond, in een multiculturele stad Clichy buiten het centrum van Parijs doorgebracht met uitstekende jazz muziek onder begeleiding van de Kora,met een aantal Afrikaanse gastoptredens onder begeleiding van Mamoudou Cissoko zoals Ali Wague die de peul fluit bespeeld,eindelijk “la flûte peule” een Senegaleze zangeres en zanger uit de Reunion. Cherif Soumano uit Mali en Djeli Moussa Diawara uit Guinée voor de Kora bekenden uit de jazz wereld en een aantal Franse muzikanten.

    “la kora dans tout ses etats”wordt ondersteund door de gemeente en de muziekschool van Clichy waarbij ieder jaar, een avond, het theater van Clichy gratis ter beschikking wordt gesteld.Zo doen andere gemeentes dit ook dus je kan bijv.:“ le piano dans tout ses états” hebben, voor een week.

    De volgende dag heb ik niet meer meegemaakt maar dan kun je op een andere locatie in Clichy kennismaken en korales volgen van Mamoudou Cissoko. Nog een optreden etc.. eten en sieraden verkoop.

    Ik kon kiezen voor Youssou N'dour in Bercy op deze avond maar ja, de KORA gaf de doorslag.

    Een theater sluiten in Frankrijk is ondenkbaar want cultuur staat erg hoog aangeschreven. Bij mij in de wijk is het helaas gebeurt,maar gelukkig door vrijwilligers weer geopend.

    Groeten uit Den Haag. Yolande