Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visum om senegal binnen te komen.

  • frankg

    binnenkort op reis naar gambia.

    wie heeft er ondertussen ervaring met het visum voor senegal?? Via snedai, kun je eea aanvragen, maar dan krijg je het visum, als je de approval onvangen hebt, ergens op een ambassade of aan de grens in bijv Rosso.

    wie is ondertussen ervarings deskundige????

    Moet er nog iets betaald worden aan de grens of bij het verkrijgen van het visum in het paspoort, hoe werkt eea met de vingerafdruk?? kun je daar altijd voor terecht of zijn er dagen dat dit niet kan……..??

    een heleboel vragen dus………

  • elly88

    bij ambassade in banjul visum aanvragen, betalen en later op de dag ophalen…

  • badu

    Klopt helemaal wat elly88 zegt.

    Eerst via Snedai aanvragen heeft geen zin.

    Je moet bij het consulaat alsnog een formulier invullen en een pasfoto laten maken.

    Dus je om 09:00 uur melden met twee pasfoto's en een kopie van je paspoort. Dan moet je een formulier invullen, even wachten, en dan wordt je binnengeroepen om een foto voor in je paspoort te laten maken en te betalen (50 euro)

    Om 16:00 uur kun je je visum dan ophalen.

    Vingerafdrukken worden niet genomen.

  • frankg

    hoe moeilijk kan het zijn,,,,,,,,,,, de vraag is dus of je een visum in rosso kunt krijgen met je approval wat je in nederland aangevraagd hebt……..

    je rijdt dus met de auto van nederland naar gambia,,,,,,,,,anders kun je niet in rosso om een visum. Dan vraag je dat hier aan,wie heeft daar ervaring mee ?????????ondertussen…..

  • elly88

    oh duizend maal excuus voor mijn ongelofelijke domme antwoord, ik dacht: ergens op een ambassade of aan de grens in bijv Rosso?

  • sweetananas

    frankg, je kan beter op het Gambia prikbord kijken want daar staat het antwoord. http://gambia.startpagina.nl/prikbord/read.php?768,16958075,16987388#msg-16987388

  • frankg

    sweet ananas, hier ben ik inderdaad weer een stukje wijzer geworden. ik ben weer een stukje dichterbij de benodigde info gekomen.

    dit vond ik op de gambia site. heel erg bedankt voor je hulp.

    grt frank

    Ik heb het online aangevraagd. Meteen na de aanvraag kreeg ik mijn “registration receipt”. Daarop staat:

    please present this document to the enrolment office at the embassy / Dakar airport.

    Vrijdag heb ik mijn “approved pre-enrolment” ontvangen. Daar staat op:

    Please present this document and the inscription receipt to the enrolment office at the point of entry

    THIS DOCUMENT MUST BE USED AS A TRAVEL DOCUMENT

    Zoals ik het begrijp kun je dus naar de Senegalese ambassade, maar kun je je visum ook verkrijgen aan de grens.

  • badu

    Zo heb ik het ook opgevat, Elly88.

    Ik dacht hem ook te helpen.

    Is dus wel de laatste keer.

  • Mieke

    Dit gaat zeker helpen om snel de grens Seleti in Senegal in te reizen.

    As of July 1st, Senegal requires a visa for all non West African nationalities. If you apply and pay for the visa online, take all of the email confirmations to the border where you will receive a stamp in your passport. For the time being there is no need to go to the embassy. The visa costs 50 Euro and lasts 3 months. For more info, go to http://www.snedai.sn/en/ or more info (in Dutch).

    Goede reis,

    www.guesthousediabatalo.com