Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

specifieke vraag over visa Senegal bij ambassade Brussel

  • wodan

    Hallo,

    Kan iemand mij zeggen soms bij aanvraag van je visa via www.visasenegal.sn …

    1) moet je op je aanvraag al je de juiste datum van je vlucht (of copie van je reservering van je vlucht) vermelden, daar ik op het moment nog niet de exacte dag weet wanneer ik ga vertrekken (Brussels Airlines doet praktisch dagelijks een vlucht naar Dakar)

    2) Ben ik ook verplicht bij de aanvraag reeds mijn verblijfplaats te vermelden ( of zelfs een bewijs van reservering te voegen), daar ik maar op het laatste ogenblik ga beslissen waar ik ga verblijven.

    Bedankt op voorhand voor degene die mij wat meer kan geruststellen over deze 2 vraagjes

    Mvg

    Dirk

  • frankg

    is allemaal niet nodig, je kunt eea aanvragen vis snedai, gaat heel soepel.

    ik was in dit geval op doorreis en er werd niet naar gevraagd. aangezien ik met de auto was heb ik een hotel in st louis opgegeven als verblijf, maar ook daar werd geen aandacht aangeschonken.

    het visum is 3 mndn geldig, je kunt voor hetzelfde geld een multiple entry nemen of een single entry, dat kost niks meer en als je nog een keertje senegal in wil heb je geen nieuw visum nodig binnen de drie maanden.

    naar brussel rijden, omstreeks 11.00 spullen inleveren, ( papieren van snedai), paspoort, foto. er worden dan vingerafdrukken genomen en nogmaals een foto. om omstreeks 16.00 kun je je paspoort met het visum ophalen. je kunt ook bellen naar de ambassade, je wordt vriendelijk en correct te woord gestaan.( engels of frans )

    mogelijk dat er een feestdag is als je naar de ambassade gaat en dat ie dicht is, dus je kunt beter ff bellen. dagen in de week kun je normaal terecht.

    zodra je on line betaald hebt, gaat het allemaal vlotjes.

    grt frank

  • wodan

    Bedankt Frank,

    Jij bent dus zeker dat ik bij de aanvraag van mijn visa in Brussel geen copie van mijn bevestiging van reservering hoef te voegen ?

    Ik had begrepen dat je een copietje moest bijvoegen en niet zo maar één of ander adres (bvb hotel) opgeven zonder dat je er effectief verblijft ?

    mvg

  • frankg

    hallo wodan, zoals ik al zei, ik ben met de auto gegaan en had niks gereserveerd en geen vlucht geboekt. er werd in brussel ook niet naar gevraagd. ik had wel een adres van een hotel om te overnachten in st louis, hotel de la poste, maar ook dat had ik niet van te voren gereserveerd. dus geen enkel reisdocument.

    ik had wel een transit visum aangevraagd. je kunt ook heel simpel bellen naar de ambassade, je wordt op een nette correcte manier te woord gestaan.

    als je meer wilt weten kun je gerust contact opnemen.

    grtn frank

  • wodan

    Bedankt Frankg