Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schip

  • Tania

    Hej Eduard,

    Dankjewel alvast ik mail je binnekort zeker privé.Ik zal er ineens een fotoke bijdoen dan kan je dat prutske ook eens zien.

    En bedankt voor de tip ben al even gaan kijken op die site en toch al een aantal toffe dingen gezien.

    groetjes Tania

  • Tania

    Hoi Dirk,

    Jammer dat ik die reportage niet gezien heb maar ik kijk zowieso weinig TV en France 3 daar denk ik nu ook niet direct aan ;-) .

    Je mag zo'n kijktips altijd doorspelen hier hoor. Voor zo iets wil ik nog wel dat kastje opzetten.Wat je beschrijft over die mannen is inderdaad zo ja.

    Veel jeugd die op het eiland geboren is trekt nu noodgedwongen weg om elders te gaan werken.

    Nu gelukkig is Carabane een oud koloniaal eiland en dat trekt wel regelmatig toeristen aan.

    Die blijven meestal maar een halve dag.Eerst met een gids een aantal dingen gaan bezichtigen en dan een maaltijd en terug de boot op.

    Héél af en toe meert er een of ander klein cruiseschip aan dat dan blijft liggen voor een dag of twee maar dat is het dan ook.

    Een aantal van de eilandbewoners leeft van de visvangst,anderen kweken groenten en sommigen gidsen toeristen met de pirogue door de bolongs.De enkele campements die er zijn verschaffen ook wel wat werkgelegenheid.

    Nu werk of geen werk zelden zo'n hartelijke ontvangst gekregen! Als je van de Petite Côte komt waar je heel veel opdringerige verkopers tegen komt is Carabane het tegengestelde daarvan een fijne en vredige plek .

    Wij zijn daar een dag of acht gebleven en hebben genoten van de immense rust de prachtige oceaan die je hoort ruisen vanuit je bed,de dolfijnen die opspringen terwijl je aan het ontbijt zit,gewoon leven als God in Frankrijk (Senegal dan ;-) )

  • RJ

    Kun je mij ook op de hoogte houden? Ik wil in november van Dakar naar Zuiginchor met de boot.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    MVG

    Ruud

  • Peter H.

    Misschien kan de beheerder van deze pagina iets op haar pagina plaatsen met informatie over de vertrektijden. Hoef je niet steeds te zoeken. Er zal wel een website zijn met informatie.

  • adri zegers

    Kijk maar eens op de volgende site, daar vind je alle informatie!

    http://www.somat.sn/societe.html en nog nauwkeuriger:

    http://www.somat.sn/passagers.html

  • Peter H.

    Dank Adri voor de informatie. De boot gaat overigens dinsdag as weer varen.