Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ramadan

  • Trees

    weet er iemand wanneer de ramadan exact start?

  • Fatou

    Salaam Trees,

    dat is onbekend. Het hangt van de maan af en wanneer die gezien wordt. Dit kan per land of streek verschillen. Veel moslims volgen hun ‘thuisland’ en andere houden zich aan astrologische berekeningen. Hierdoor kan het zijn dat de ene groep al begonnen is en de andere nog niet. De ramadan begint waarschijnlijk ergens rond de 13e september. Maar het is het beste navraag te doen bij de moskee of moslims in je omgeving. De ramadan duurt tot de volgende maan en dat is maximaal 30 dagen.

    Fatou

  • dirk

    ik dacht dat jij getrouwd was met een Senegalees. weet hij dat dan niet? heeft hij dan geen contact met andere Senegalese moslims, want die beginnen allemaal op dezelfde dag? ik heb ergens gelezen dat het 13 september is, maar er zitten soms één of twee dagen speling op zoals Fatou reeds geantwoord heeft.

  • Trees

    ja dat klopt, mijn man is Sénegalees. Hij moet het ook nog rondvragen, en kan omwille van werk nu niet naar de moskee voor het moment, daarom dacht ik dat iemand hier dit wel wist. geen problemo, we komen het wel te weten…

    ik kan deze keer de ramadan een keertje overslaan omdat ik zwanger ben (jipie), vorig jaar toch wel afgezien, niet het niet eten, maar het niet drinken vond ik toch best zwaar.

  • Peeters Eduard

    Hoi,

    In het buurland The Gambia start de ramadan op 12 september.

    Groetjes

  • Alimatou

    Gefeliciteerd met je zwangerschap Trees! Ik ben ook zwanger dus doe dit jaar niet mee. Vorig jaar trouwens ook niet omdat ik toen nog borstvoeding gaf. Volgens onze gegevens start de ramadan dit jaar op 13 september.

    Een fijne ramadan gewenst voor degene die er aan mee doen!

  • Mieke

    Trees,

    woon jij toevallig in Brugge en ben jij getrouwd met Moussa Diatta?

    Dan ken ik hem! Stuur je mij eens een mailtje? Deze site zal ik wellicht niet meer controleren, daarmee… Veel succes met het afrikaanse feest in juli!

    Groetjes Mieke