Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pular woordenboek

  • farelien

    Hoi Cire,

    Zou je mij van uit MIJN lesboek( midho waawi pular) willen leren? dus toch de guinee variant, want ik wil perse niet de variant uit Senegal.

    je mag me mailen op yishmerai@hotmail.com

    tot gauw hoop ik

  • saajo bah

    farelien Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Cire,

    > Zou je mij van uit MIJN lesboek( midho waawi

    > pular) willen leren? dus toch de guinee variant,

    > want ik wil perse niet de variant uit Senegal.

    > je mag me mailen op yishmerai@hotmail.com

    > tot gauw hoop ik

    Ik ben uit Sierra Leone en ik geef Pulaar les in Antwerpen aan 70 studenten. In Sierra Leone spreken wij de variant uit Fuuta Jaloo (Fuutajalunkoore). Ik woon nu in Leiden en kan les geven in de vier grootste varianten van deze taal: Fuutajalunkoore, Fuutoorankoore, Maasinankoore en Aadamawankoore. Zoals Cire heeft gezegd de Pulaar taal ook bekend als Fulfulde is bijna hetzelfde overal…Ik bijvoorbeeld kan alle die groot varianten makkelijke begrepen en spreken…

    Ik sta klaar om les te geven aan iedereen die de taal wil leren en ik heb het boek (Mido waawi Pular) voor engels sprekers: Bezoek onze website: www.peeral.com met een online tweetalige woordenboek (saggitorde) en nog veel meer…mijn emailadres is: peeralmen@gmail.com

    On jaaraama

    Over de festival, ben je daar dit jaar geweest, en hoe was het?

  • saajo bah

    Landen waar Pulaar/Fulfulde is gesproken:

    Mauritania, Senegal, Mali, Gambia, Guinea-Bissau, Guine-Conakry, Sierra Leone, Liberia, Ivory Coast, Burkina Faso, Niger, Ghana, Benin, Togo, Nigeria, Cameoon, Central African Republic, Chad, Gabon, Sudan….

    Mi jaarii on sanne, kala nde mi yi i binndi mon e darnde mon mi hebay weltaare nde aldaa e keerol.

    Jokken golle.

    Hartlijke dank aan iedereen die hier schrijft…

  • farelien

    Hoi Cire, Saajo,

    On jaaraama

    Ik vind het super dat ik kan kiezen, dus wat mij betreft hoor ik graag hoe wij e.a. kunnen gaan afspreken, hoe hadden jullie het zelf in gedachten, waar worden de lessen gegeven, wat kost het, enz enz.

    natuurlijk is het handig als de info voor iedereen hier zichtbaar blijft, maar prive informatie over mijzelf wil ik liever niet op het prikbord plaatsen.

    mijn mailadres is yishmerai@hotmail.com

    Farelien

    festival is komende maandag 20 juli 2009 in antwerpen, dus moet er nog naar toe gaan, maar er reageren niet veel mensen die zin hebben ook naar toe te gaan zie ik

  • wendy

    Hallo

    Ik heb onlangs kennis gemaakt met mensen uit guinee en ik zou dolgraag de taal leren. Ik zou het fijn vinden mocht iemand mij me het woordenboek doormailen waarvan hier sprake is in het forom wendybillen@pandora.be

    alvast bedankt

  • kimberly wouters

    hallo ik ben kimberly,

    ik heb nu al 4 jaar een relatie met een afrikaanse jongen

    hij komt uit guinee zijn taal is pular

    hij doet heel erg zijn best om nederlands te leren

    en ik help hem daar graag bij

    maar sommige woorden kan ik zelf niet vertalen

    omdat ik niet weet wat dat in pular wilt zeggen

    is er iemand die mij bijles pular kan geven zodat ik mijn vriend beter kan verstaan?

    en zijn familie ..

    alvast bedankt