Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wolof leren

  • naffi

    hallo john

    Ik heb ook interesse in wolof leren

    geeft hij/zij nog les?

  • john

    hallo dames,

    jullie kunnen wel les krijgen maar gewoon in

    Amsterdam .Laat het weten als je interesse in heb

    groetjes john

  • Fantafanny

    Wat zijn de kosten hiervan en waar in amsterdam?

  • naffi

    hoi John

    Ik ben geinteresseerd

    waar kan ik meer info krijgen?

    of kan ik jou mailen? Laat me weten

  • john

    Hoi dames,

    toen Ria vroeg over wolof leren ,ik had gevraagd aan een senegalese jongen

    die redelijk wolof spreekt en schrijft mischien 1of 2 mensen les te geven .

    Maar nu het blijkt dat veel mensen zijn geinteresseerd ,dus het wordt nu professionnal,

    ik denk dat Sophie kan jullie beter daar informatie

    kan geven of mischien les geven

    Anstaand zondag er is workshop van sophie in Amsterdam ,kom daar langs en vraag aan haar

    hoe je kan gestructuurd wolof lProxy-Connection: keep-alive

    Cache-Control: max-age=0

    kan krProxy-Connection: keep-alive

    Cache-Control: max-age=0

    gen.

    groetjes en sorry voor het gebrek van begrip

  • dirk

    wolof is vooral tussen Senegalezen zitten en proberen te spreken en veel woorden van buiten te leren. Die lessen zijn goed om je grammatica te leren maar dat kun je evengoed op internet in verschillende cursussen vinden. daar wordt het beter uitgelegd. werkwoorden worden ook niet vervoegd maar de persoonlijke voornaamwoorden veranderen of er wordt ites toegevoegd aan het werkwoord of persoonlijk voornaamwoord om een negatie uit te drukken. ik heb al ondervonden dat Senegalezen of Gambianen de grammatica over wolof niet goed kunnen uitleggen omdat ze het ook al sprekend geleerd hebben en niet op school zoals ze Frans of Engels geleerd hebben. maar met lessen wolof te volgen, ga je zeker niet leren spreken. je leert er wat basis en de rest is vooral praktijk. cijfers zijn wel heel gemakkelijk en is zeer logisch opgebouwd. als je tot 10 kan tellen, leer je op 5 minuten tijd tot honderd tellen.

  • Louis van Emmerik

    Ik heb een cursus wolof geschreven (twee jaar werk) De opbrengsten zijn voor ons muziek project in gambia. kosten € 10.- plus porto (3x1) emlouis39{{@}}gmail.com

  • danny.straetmans

    ik zou graag wolof leren maar ik kan geen frans

  • frankg

    de eerste is grammatica en de andere zinnetjes en woordjes. de uitspraak is er niet natuurlijk en ook is het wel zo dat het geen vast omlijnde taal is. men begrijpt elkaar………. maar als je vraagt aan verschillende personen om een vertaling van een engelse zin, dan krijg je al snel twee verschillende antwoorden. in gambia in dit geval. senegal zal niet heel veel anders zijn, maar dan frans.

    het tellen gaat maar tot 5, daarna 5+1 , 5+ 2 enz.

    zelf schrijf ik alles maar in een schriftje, dan heb je de meest gangbare uitdrukkingen. altijd leuk om die te gebruiken.

    http://www.africanculture.dk/gambia/ftp/wolfgram.pdf

    http://www.africanculture.dk/gambia/ftp/wollof.pdf

  • Sopi

    Aanstaande donderdag beginnen wij in Amsterdam met Wolof lessen.

    We zijn ongeveer met 5 mensen, allemaal wel enige kennis maar redelijk basisniveau.

    Mail even als je mee wilt doen.

    Imfo@sophie-sabar.nl