Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pular woordenboek

  • farelien

    hoi peeps

    ik heb hier een pulaar/english/pulaar standard dictionary liggen

    geschreven door dr mamadou Niang

    neem aan dat DEZE dialect van pular in senegal wordt gesproken

    lang geleden gekocht, maar het bleek uiteindelijk niet de pular dialect te zijn die ik zocht

    mocht iemand hem willen, ken je m zo krijgen.

    anders ligt ie hier toch maar

  • Sofiatou

    farelien,

    dat zou mij wel eens interesseren !!!

    mijn lief is pulaar, hij komt uit mauretanie,

    van aan de grens met senegal…van aan de senegal-rivier

    ik hou wel een schriftje bij, maar een woordenboek is handiger denk ik

    ik woon wel in België…te Gent

    anders mail ik jou eens privé

    groetjes sofie

  • farelien

    hoi Sofie,

    Als je een adres ofzo doorgeeft post ik m voor je, kun je kijken of je er iets aan hebt, zo niet dan weet je heus wel iemand anders blij mee te maken hoop ik.

    mijn email adres zie je staan als t goed is

    groetjessss

  • Sofiatou

    ik zie je emailadres niet….

    ik geef hier het mijne al door: sofiejansen@yahoo.com

    als je een mailtje naar dit adres stuurt dan zend ik jou via email mijn postadres in gent

    alleszins HEEL ERG BEDANKT!!!

    als het niet het juiste dialect is, geen probleem: ik ken iemand die op de dienst afrikanistiek werkt aan de universiteit te gent

    groetjes sofie

    diadieufwaay

  • Thomas

    Hallo,

    ik wil het woordenboek graag hebben.

    ben zelf al 5 keer in senegal geweest en wil graag mijn kennis van deze taal uitbreiden.

    kun je hem opsturen?

    gr. Thomas

  • farelien

    Hoi Thomas,

    sorry maar

    Ik heb het woordenboek al aan Sofiatou gegeven.

    groetjes Farelien

  • dirk

    met pullaar ben je toch niet veel omdat je 5 keer naar Senegal bent geweest. wollof moet je leren als je je overal uit de slag wil trekken. wie spreekt er nu pullaar in Senegal? een kleine minderheid. wie spreekt er wollof? bijna iedereen.

  • saajo bah

    Hoi Dirk,

    Ik ben niet met je eens. Als je Pulaar spreekt heb je in meer dan 20 landen waar je de taal kan gebruiken. Weet je dat er meer dan 50 milioen Pulaar sprekers zijn…

    Die taal moet wel kennen als je in Senegal wil bezoeken…

    www.peeral.com is een van meer websites van de Pulaar taal, ook Fulfulde genoemd.

    Bedankt,

    Saajo Bah

  • cire

    A Jaaraama safiatou. mi salmini korkoma.

  • cire

    Hallo allemaal,

    Voor digene die Pulaar wil leren, geef ik graag les. Voor alle duidelijkheid ik ben niet op zoek. Ik heb een vriendin sinds 12 jaar en een dochtertje van 2 jaar bovendien is ook eentje op komst. Pulaar is mijn moeder taal en ik wil graag mijne kennis delen. Mochten er mensen zijn die het willen leren, hoor ik het graag. Mvg

    NB: ik woon in Rotterdam