Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visum?

  • sweetananas

    Een foto en vingerafdrukken worden gewoon gemaakt bij aankomst op de luchthaven in Dakar (dat was al zo toen je nog zonder visum naar binnen kon). Maar goed als je over land van Gambia naar Senegal gaat dan weet ik het niet. Misschien bij dat Senegal High Commissionair? Aan de grens zie ik het nog niet zo snel gebeuren.

  • Tamsir

    Nee, aan de grens doen ze het zeker niet want ik kreeg net een telefoontje van iemand die via Gambia naar de Casamance wilde doch aan de grens werd terug gestuurd en nu in Gambia bezig is voor een visum. Hoe dat zal gaan is nog onduidelijk. Even afwachten dus. Ik vlieg altijd naar Gambia en ben niet op de hoogte met de situatie op het vliegveld in Dakar.

  • Tamsir

    Hierbij het antwoord van mevr. Soppe van het Nederl. Consulaat op de vraag of men een visum kan regelen in Gambia voor Senegal. Zij heeft het uitgezocht en contact gehad met de High Commission.

    Tel. Nr. Senegalese High Commission : (+220) 437 3752

    Adres: Off Kairaba Avenue, Serrekunda

    Openingstijden ma-vr / 09:00 – 15:00u

    Application form ter plekke beschikbaar.

    Meenemen :

    -2 pasfoto’s

    -Paspoort (uiteraard)

    -Kopie paspoort

    -50 euro

    Visum wordt 24 uur later verstrekt

    Met vriendelijke groet

    Mw. Josee W.E. Soppe

    Honorair Consul der Nederlanden te Gambia

  • info@senegal-eco-logisch.org

    Via internet vul je het formulier in en stuurt gevraagde bijlagen mee. (scannen)

    Dan ga je naar het betaalscherm. Betalen (52,50) lukte mij alleen met credit card, er wordt tegenwoordig om een beveiligingscode gevraagd om te betalen met credit card.

    Binnen 24 uur had ik de bevestiging dat ik een visum kan krijgen.

    Dus op naar Brussel, je kan er voor de deur parkeren en je hoeft niet heel Brussel door te rijden, daar moet je alles nogmaals invullen en terplekke wordt een foto gemaakt en duim en wijsvingerprints genomen, links en rechts.

    Je wordt er vriendelijk geholpen.

    Je levert ook 1 pasfoto in en je paspoort en een kopie van het paspoort. Dan moet je tot 14.00-14.30 wachten afhankelijk van het aantal personen dat zich meldt. In de middag kan je dus je paspoort met daarin het visum afhalen. Ik heb gehoord dat het op de luchthaven kan worden afgehandeld als je niet naar Brussel wilt. Als ik het goed heb begrepen is dit tot en met 31 juli mogelijk.

    In Dakar afhalen levert wel een vertraging op bij aankomst ca 2 en 1/2 uur, na een lange reis. Beter alles van te voren geregeld dan zijn er ook geen verassingen.

    Kinderen moeten ook een visum hebben.

  • sweetananas

    Okeej maar wat als je geen creditcard hebt?

  • Sabine

    Ik ben net terug uit Gambia en kwam daar toeristen tegen die het visum gewoon aan de grens hadden gekocht (vanuit Banjul op weg naar Noord-Senegal; over Casamance heb ik geen informatie). Volgens hen werden daar ook vingerafdrukken genomen en kost een visum ook daar 50 euro. Zij hadden voor die prijs een multiple entrance visum gekregen.

  • paul

    Inderdaad , wat Sabine schrijft, wil graag weten of bij grensovergang te Seleti/ Casamance een visum gekocht kan worden ?….. iemand ervaring hiermee ?

  • A.v.d.Broek

    Hye Heb het zelfde probleem.Visum Breda is dat aan het uitzoeken.Weten deze week meer hier over.

  • Tamsir

    Zie de voorgaande berichten en zeker van 17 juli. Aan de grens in Seleti kun je (nog) geen visum krijgen. Succes. Ik ga eind augustus en regel het via het Senegalese consulaat in Gambia.

  • Huib

    Volgende week vertrek ik naar Senegal en ben ook aangelopen tegen de tegenstrijdige berichten sinds de invoering van de visumplicht per 1-7-2013. Wat je moet doen is het visum aanvragen via internet op: www.snedai.sn/en

    Je betaald 52,50 Euro en kunt dan je goedkeuring uitprinten. Als het goed is, is dit voldoende om op vliegveld Dakar je visum te regelen. Ik zou wel adviseren om het telefoonnummer op zak te hebben van de NL ambassade aldaar, mochten er problemen optreden.

    Nogmaals de regeling staat in de kinderschoenen, dus ik garandeer niet de houdbaarheidsdatum van de hierboven beschreven regeling.