Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visum?

  • paul

    Hallo Huib,

    Ja ook ik vind het allemaal onduidelijk, op visumdienst.nl, heb je verschillende formulieren, hiervan maak ik copy, stuur dan mijn vluchtgegevens en paspoort copy,

    naar visum dienst, deze zorgen ervoor dat ik een formulier krijg, waardoor ik op vliegveld in senegal, eindelijk mijn stempel mag ontvangen, EXTRA kosten rond de 40 euro, dus in totaal 52,50 voor visum en bemiddeling nog eens 40 euro, reken maar op 100 extra, ( ik denk dat er niemand meer naar SENEGAL wil ) en dat arkefly na deze winter stopt met dienstregeling Schiphol- Dakar, ERG Jammer

  • wilfried Ossieur

    Op welke site moet je het formulier gaan zoeken?

  • paul

    Hallo Wilfried,

    www.visumdienst.com

    Hier vind je wel de nodige info, hoe en wat met visum aanvraag voor Senegal.

  • Sopi

    Ik heb de procedure recentelijk doorlopen:

    1. Op www.snedai.sn doe je de visum aanvraag: vul je van te voren alles in en betaal je 50 euro (+2,50 transactiekosten) per visum

    2. je krijgt een bevestigingsdocument met een voorlopig registratiedocument

    3. die overhandig je uitgeprint op het vliegveld (achter de douane staan een paar ‘guichets’).

    4. je visum wordt in je paspoort geplakt.

    Het duurt iets langer maar is prima te doen!

    Groeten, Sophie.

  • Kooa

    Hoi Sophie,

    Over welk vliegveld heb je het dan?

    Die van vertrek of Dakar?

    En hoe dan met de vingerafdruk?

    groet,Koos

  • Sopi

    Van Dakar.

    De vingerafdruk geef je daar al bij de douane. Dat heeft niets met het visum te maken volgens mij.

    GRoeten, Sophie.

  • Koos

    Is het ook mogelijk om de aanvraag bij www.snedai.sn te doen en dan met het voorlopig registratiedocument je visum te halen bij de Senegalese High Commission in Banjul?

  • elly88

    Het is wel de bedoeling dat dat mogelijk is.

  • Koos

    Dag Elly88

    Mag ik uit je antwoord opmaken dat het wel de bedoeling is, maar in de praktijk (nog) niet mogelijk?

    Het zou ons nl.erg goed uitkomen.

    Wonend in het noorden van Nederland is Brussel aardig ver om even een visum te halen.

    Wij gaan jaarlijks naar de Casamance en vliegen dus op Banjul.

  • elly88

    Ja hoor, het is wel mogelijk en gebeurt ook. Wat ik bedoel is dat je daar nooit garanties krijgt… . Zou er in elk geval extra dagje Gambia voor uittrekken.