Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schip

  • Peeters Eduard

    Hoi,

    Ik heb vernomen dat de “Wilis” uit de vaart genomen is. Dat komt me slecht uit daar ik voor mijn vakantie de trip van Dakar naar Ziguinchor gepland had. Weet er iemand het fijn van?????

    Groetjes

  • Tania

    Dag Eduard,

    Waar heb je dat gehoord van de Willis?

    Bij mijn weten vaart hij nog steeds het traject Dakar-Ziguinchor en terug.

    Zelf hebben wij hem genomen vanuit Ziguinchor op 9/2 van dit jaar.Ik ben even gaan piepen op mijn ticket :-) De laatste keer dat ik weet dat iemand hem heeft genomen is begin juli.

    En wat zou dan de reden zijn van het uit vaart nemen,enig idee?

    Wanneer vertrek je richting Ziguinchor by the way? Misschien kan je via een reisbureau aan meer info geraken of via bureau van toerisme in Ziguinchor? Dat is een hele vriendelijke behulpzame kerel die daar directeur is. Hij zal je zeker en vast meer kunnen zeggen.

    Als je wil zoek is zijn telefoonnr wel even op.

    groetjes Tania

  • Peter H.

    Het transport van Dakar naar Ziguinchor is tijdelijk vervangen door bussen, minibusjes en bushtaxi´s. De prijs is zelfs minder. De Wilis is tijdelijk uit de vaart genomen, vanwege een ongeluk op zee. Zal spoedig wel weer varen, maar men wil geen risico lopen na het ongeluk van de Joola. We praten dus over nu augustus. Kan over een of twee maanden alweer anders zijn.

  • Peeters Eduard

    Hoi Tania,

    Ik wist het via E-mail van een vriendin die het op haar beurt gelezen had op www.thegambiaecho.com. In dat artikel kan je lezen dat er alternatief vervoer is maar over de reden wordt niet gerept. Nu is er sprake van een ongeval op zee maar ik heb momenteel geen enkele bronbevestiging. Zodra ik meer weet zet ik het hier wel op het prikbord.

    Groetjes

  • Peeters Eduard

    Hoi Tania,

    Er is helemaal geen ongeval op zee geweest maar een technische panne. Dat stond te lezen in de Sud Quotidien van 16 Aug jl. Het is trouwens niet de eerste keer dit jaar, ook van 6 tot 16 Maart is het schip uit de vaart genomen wegens technische mankementen (bron Seneportal en Le Soleil). Trouwens voor passagiervervoer kan je ook nog terecht op de l'Omega een vrachtschip met passagiersfaciliteiten die ook twee keer per week het zelfde traject doet of deed want ik geraak niet op hun website www.catexship.com, deze boot zou echter twee stops doen, één in Diogué en één in Carabane. Tegen dat ik vertrek (Maart 2008) zal alles wel gerepareerd zijn of terug stuk, ik zie wel.

    Groetjes

  • Lydia

    Hallo iedereen,

    Ja ze wachten op een nieuwe boot die ze nu nog aan't bouwen zijn

    in Duitsland ! De naam hiervan is met ontgaan .

    Maar deze lat normaal gezien niet lang meer op zich wachten!

    groetjes, Lydia

  • Peeters Eduard

    Hoi Lydia,

    Klopt, levering zou Maart 2008 zijn. De nieuwe boot, ditmaal geen tweedehands zoals de Willis heet “Aline Sitoé Diatta” en zou 500 passagiers kunnen vervoeren i.p.v. de 462 van de Willis en doet 3 verplaatsingen per week i.p.v. 2 verplaatsingen. (bron sudonline.sn)

    Groetjes

  • Tania

    Hoi Eduard,

    Carabane was het maar waar.Helaas behoort dat tot het verleden sinds enige tijd is Carabane geen stopplaats meer.De Joola deed Carabane vroeger wel aan volgens reisgidsen en eilandbewoners hebben me dit ook verteld.Maar sinds de Willis vaart is Carabane geen stopplaats meer.Wij zijn toen van Carabane met de Pirogue naar Elinkine gevaren en vandaar een hobbelig auto ritje (de wegen zijn in erbarmelijke staat op sommige plaatsen) naar Ziguinchor.

    Bedankt voor de info in ieder geval.

    En mocht je het zien zitten mag je voor mij altijd een pakje meenemen richting Ziguinchor.Voor een klein meisje die nu in oktober één jaar wordt en op Carabane woont.

    Groetjes Tania

  • Peeters Eduard

    Hoi Tania,

    Kijk eens op http://www.senegalaisement.com/senegal/omega.html.

    Natuurlijk wil ik een pakje meenemen, zeker voor een meisje, al is het kaliber wel wat licht. Mail me maar eens privé.

    Groetjes

  • dirk

    ik heb een paar maanden geleden een reportage over de Willis gezien in thalassa op France 3. en het ging toen ook over de mensen van Carabane die geen inkomsten meer hadden omdat de boot niet meer stopte zodat de mensen van Carabane niets meer konden verkopen aan de mensen die op de boot zaten. Je zag de boot vanop Carabane voorbijvaren. Veel mannen die op Carabane woonden moesten nu noodgedwongen naar Dakar om werk te zoeken. ze kwamen dan om de paar maanden of om de paar jaren terug naar hun familie met wat geld dat ze verdiend hadden. een triestige situatie voor de mensen daar.