Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

visum?

  • etoile

    Dag allemaal, ik hoor geluiden dat er een visumplicht komt/is als je naar Senegal wilt. Hoe zit het precies? Ik land op Banjuli -Gambia en wil dan naar Senegal via de Casamance. Waar kan ik een visum halen en hoeveel gaat mij dat kosten. Geldt de visum plicht ook voor kinderen? Wie weet meer?

  • Badu

    Ben ik ook benieuwd naar.

    Wij gaan ook ieder jaar via Banjul naar de Casamance.

    Hoop toch niet dat je persoonlijk naar Brussel moet om het visum te regelen.

  • sweetananas

    Ik weet alleen dat het 50 euro per persoon kost. Je kan zowiezo een visum halen in Brussel. +p de luchthaven in Dakar kan het ook onder enkele voorwaarden. Meer info heb ik in e-mails van de Nederlandse ambassade Dakar die ik naar jullie door kan sturen (is in pdf). Maar sommige dingen zijn nog vaag.

  • Tamsir

    Weet iemand al iets meer over het visum? Eind augustus vertrek ik naar Senegal, via Gambia. Ik heb gebeld naar de ambassade van Senegal in Den Haag maar we kwamen er niet uit. De site die ze opgaven voor een aanvraagformulier werkt niet of is niet juist. Op een andere site staat veel info maar betreft Amerika. Wat te doen?

  • sweetananas

    Ik heb ergens op dit of op het Gambia prikbord gelezen dat je er 1 in Banjul kan halen.

  • Tamsir

    Dat heb ik ook gelezen en heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. Lijkt me niet mogelijk want er wordt om een vingerafdruk gevraagd zodat een reisje naar Brussel onoverkomelijk is. Dit is info die ik inmiddels weer heb verzameld. Nu wacht ik op antwoord van de visa-dienst want ik wil ook weten wat te doen als je langer dan 3 maanden blijft. Als ik meer info heb zal ik het melden maar hoop zelf nog wat te krijgen via deze site. Bedankt in elk geval.

  • Tamsir

    Voorlopig heb ik goed nieuws, vind ik tenminste, want in Gambia is een Senegalese High Commission en daar kan ook een visum worden gekocht. Waar ik dit bericht vandaan heb? Van het Nederlands Consulaat in Gambia. Ik ga dat uiteraard nog even verifiëren maar dat zou mij heel goed uitkomen.

  • Tamsir

    Ik wil even iets rechtzetten want er was mij gezegd dat er een vingerafdruk werd gevraagd doch dat is onzin. Je kunt het regelen via de visumdienst in Breda, hoef je niet naar Brussel. Eigenlijk vrij simpel maar wel vervelend.

  • MdM

    Dit lijkt me straf want duimen en wijsvingers worden wel degelijk gescanned voor het maken van het visum. Er wordt ook een foto genomen. Dus volgens mij moet je wel degelijk zelf naar de ambassade.

  • Tamsir

    Tja, ik heb nog nooit een visum voor welk land dan ook aangevraagd dus ik ga af op de info die komt van mensen die, naar mijn inzicht, op de hoogte zijn. De visumdienst in Breda geeft aan dat je een formulier in moet vullen, paspoort op moet sturen en dat zij het dan verder zullen afhandelen. Er wordt niet gerept over een duimafdruk ed. Daarop heb ik het consulaat van Nederland in Gambia gevraagd of ik het kan regelen in Gambia, dat komt mij nl beter uit. Zij meldden mij dat dat kan bij het Senegale High Commissionair in Fajara. Dus ik blij maar nu dus niet meer. Wordt vervolgd.