Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huwelijk Senegal-België

  • Trees

    is niks zunne,

    vind het altijd plezant de liefde een handje toe te steken,

    heb zo al iemand geholpen met zijn papieren en ondertussen

    is dat koppel vrienden geworden van ons…altijd leuk om mensen

    te leren kennen

    heb je een mailtje gestuurd, je laat maar iets weten hé, beybey

  • sara

    Mieke,

    Ik ben reeds een anderhalf jaar samen met mijn vriend ( woont in thies).. en wij gingen eerst een toeristenvisum proberen maar aangezien de kans groot is dat ze het toch weigeren daar hij geen vast werk heeft… hebben we beslist om hier in belgie te gaan samenwonen. We zijn nu volop bezig met alle documenten te verzamelen voor een visum samenwoonst voor een duurzame relatie.. dan hoef je toch niet te trouwen? Verder hebben wij nog steeds problemen met het paspoort; Hij wacht al 11 maanden op zijn paspoort..hoe hebben jullie er aangeraakt?

    xx sara

  • dirk

    da's alleszins een verstandige keuze om eerst een paar maanden ginder je partner te leren kennen.

  • dirk

    jaja, ik ken hem nog. en ik zal jullie nog wel zien op fuiven of concerten.

  • dirk

    heeft hij zijn paspoort nog niet? heeft je vriend dan geen contact opgenomen met de vader van Khadi die na lang aandringen het verloren paspoort van mijn schoonzus gevonden heeft. het lag al maanden in een kast op het ministerie. en er lagen naar het schijnt nog veel paspoorten.

  • azalaia

    Wat een schattig antwoord is dit, zo heerlijk Vlaams…

    Ik heb ook een vriend/man uit Mauretanië, we hebben een l.a.t. relatie in Nederland, hij is in een procedure om zijn papieren te krijgen.

    Voorlopig nog even latten…… om te zien of het over een jaar nog zo leuk is.

    Ik ben niet pessimistich of zo, maar wel realistisch en positief denkend.

    Groeten van azalaia.

  • Sofiatou

    hihi !!

    van welke etnie is je LAT-lief, Azalaia ????

    mijn ventje is Peul/Toucouleur

    en ik vind het wel wat anders dan een “Wolof-lief”.

    Natuurlijk verschillen de karakters, opleiding, etc tussen mijn ex-liefjes en liefje ook enorm, normaal hé.

    Toch moet ik nu nog steeds veel bijleren over culturele verschillen (en ik die dacht dat ik het al meegemaakt had) !

    Ruzie maken over die verschillende manieren van leven, amai, dat doen we vaak, maar gelukkig kunnen we over onze beide “planeten” babbelen en sluiten we gemakkelijk compromissen. (Ja wij vinden dat we van twee verschillende planeten komen….maar dat is de uitdaging)

    Gelukkig kan de mauretaanse gemeenschap in Gent mijn gezever goed aan, want ik doe ze soms na als ze erg lang begroeten bijvoorbeeld (bada bada ….), maar ze weten dat ik ze graag zie !

    Groetjes aan iedereen uit het grijze Gent (snif snif , ik wil ZON)

    Sofiatouuuuuuuuuuuuu

  • Karen

    Hey!

    Ik kan je hierbij niet echt helpen vrees ik… Wij zijn hier in België getrouwd. Ik ben zelfs nog nooit in Senegal geweest!

    Toch veel succes gewenst!

  • mieke de baere

    Hey Karen,

    En jouw man verbleef in België op het moment van jullie huwelijk? Onder welke noemer als ik vragen mag? (toeristenvisum, Belgische burger, …)

    Mercikes!

    Mieke.

  • dirk

    als je hier met een toeristenvisum of illegaal bent (toeristenvisum verlopen), kan je in principe hier trouwen en kun je daarna gezinshereniging aanvragen. ik weet wel niet of dit in elke gemeente lukt. je moet wel in het bezit zijn van een geldig (niet verlopen) paspoort van Senegal. als je hier illegaal bent en je paspoort is verlopen, moet je een nieuwe op de Senegalese ambassade bestellen alvorens je trouwt. ik ken al een paar Senegalezen en Senegalese vrouwen die op deze manier in Belgie getrouwd zijn toen hun toeristenvisum al lang verlopen was.