Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huwelijk Senegal-België

  • dirk

    nee, ik bedoel als je later zou scheiden. dat er dan ook een heleboel papieren vanuit Senegal moeten komen. mijn vrouw heeft toen ze van haar vorige man scheidde, op zijn minst vijf keer een geboorteakte moeten laten opsturen. als je in Belgie trouwt, zal een scheiding later toch veel gemakkelijker gaan. ik zeg dit maar omdat indien een koppel trouwt, of het nu met een buitenlander is of niet, de kans toch redelijk groot is dat ze later uiteen gaan.

  • dirk

    waarom zou je automatisch de Senegalese nationaliteit verkrijgen als je in Senegal trouwt? waar heb je dat gehaald. mijn vrouw heeft ook een Belgische nationaliteit omdat ze na drie jaar huwelijk met haar vorige man de Belgische nationaliteit heeft aangevraagd. wettelijk kan dat als je na drie jaar nog altijd getrouwd bent met een Belg en officieel samenwoont.

  • dirk

    inderdaad Sofie, uw man is toch verschillend van de meeste Senegalese mannen. ik heb jullie ook al verschillende keren gezien op de fuiven. ik ken er in Leuven ook nog twee die een normale, gezonde relatie hebben met hun vrouw. gasten die samen met hun vrouw uitgaan (en niet altijd zonder) en thuis helpen. maar de rest, daar zal ik maar niet meer over uitweiden. wel allemaal toffe gasten, maar ik zal maar zwijgen. is een discussie die hier al dikwijls gevoerd is.

  • Karen

    Toen mijn man naar hier kwam was hij student. Hij had ook een handelaarsvisum, maar dat gebruikte hij niet… Hij had een asielaanvraag lopen. In mei 2005 hebben wij een aanvraag gedaan om te trouwen hier in Antwerpen. In augustus hadden we ons ‘interview’ en twee dagen daarna kregen we een brief dat zijn asielaanvraag geweigerd werd en dat hij dus binnen de 10 dagen ‘het rijk moest verlaten’. Vanaf toen was hij dus illegaal. Begin september kregen we een positief antwoord op onze trouwaanvraag. Toen zijn we onze trouwdatum gaan vastleggen (3 december) en tot die datum was hij dus terug legaal in ons land. Op 3 december zijn we getrouwd en die maandag daarop zijn we zijn voorlopige verblijfsvergunning gaan aanvragen. Die vergunning geldt 6 maanden. Dan krijg je er een nieuwe voor 3 jaar…

    Ik hoop dat je hier iets hebt aan deze info!

  • mieke de baere

    Ja, ik heb er wel wat aan ja, bedankt!

    Namelijk een mogelijke strategie is: toeristenvisum, trouwen en voorlopige verblijfsvergunning aanvragen.

    Vraag mij wel af of dat gemakkelijk gaat om een voorlopige verblijfsvergunning te bemachtigen?

    Mieke.

  • dirk

    als je hier trouwt, moet je een aanvraag tot gezinshereniging aanvragen. krijgt de persoon automatisch een voorlopige verblijfsvergunning. het probleem zal eerder zijn dat je een toeristenvisum zult moeten kunnen krijgen. maar als dat lukt, is er geen probleem. de meesten trouwen in Senegal en doen dan de aanvraag voor een gezinshereniging als ze terug in Belgie zijn. nog geen drie maanden later is hun partner dan in Belgie.

  • sofie

    Je mag me altijd mailen en dan kunnen we wel eens afspreken!

    En ja, m'n man werkt en nee ik heb hem niet moeten opvoeden hij vond dit maar normaal (maar is ook zo opgevoed van thuis uit).

  • Lydia

    Dirk,

    Is het niet makkelijker om hier in een senegalees of senegalese zoals jij gedaan hebt) aan de haak te slaan ??????

    Dat lijkt me wel een stuk makkelijker, en daarvan ben je zeker dat ze je niet

    enkel gebruiken als springplank naar europa , want die wonen hier al !!!! hahahaha

    Die zijn europa dan ondertussen ook al gewoon !

    Aan allen nog veel discutie plezier en ik zal woensdag eens gaan zien wat

    Zanzibar te bieden heeft !!!!

    Lydia

  • mieke de baere

    Graag! En jouw mail is???? Anders de mijne welke ik reeds heb prijsgegeven:

    maikcoeki@scarlet.be.

    Groetjes!!!

    Mieke.

  • sofie

    m'n email is croontje@hotmail.com