Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huwelijk Senegal-België

  • mieke de baere

    Beste Dirk

    Weet jij ook of het volgende scenario bestaansrecht heeft: Ik trouw voor de wet in Senegal met Jeannot. Kan hij dan daarna, op basis daarvan, reeds naar België komen? Valt dit ook al onder de noemer van ‘gezinshereniging’? Of kan je pas beroep doen op procedure ‘gezinshereniging’ nadat het huwelijk in België geregistreerd is?

    Dank voor wie het juridische luik een beetje kent! en ook dank aan allen: fantastisch om zoveel respons te krijgen! Voel me er niet meer totaal alleen voor staan!

    x

    Mieke & Jeannot.

  • Trees

    Hij kan al naar belgie komen als het huwelijk nog niet geregistreerd is hoor, dan komt hij via gezinshereniging. Eens hij hier is kan je het huwelijk laten inschrijven op het stadhuis. Die willen wel een beëdigt vertaald papierken in het nederlands (vond ik ongelooflijk frustrerend dat je hier in een meertalig belgië je documenten nog eens mag laten vertalen voor het stadhuis…)

  • Lydia

    Oei,

    Niet te pesimistisch he !!!!

    Ja eigenlijk denk ik er ook zo over maar ja , er zijn inderdaad misschien wel

    uitzonderingen op de regel.

    Ik ken ook iemand die gehuwd was in december naar europa gekomen is, en in maart reeds uit mekaar waren !

    Deze senegalees had wel voordien tegen een andere europese dame gezegd dat het niet uit liefde was !!! maar wel voor de papieren !

    Zij was natuurlijk tot over haar oren verliefd !

  • Lydia

    Mieke,

    Ik wens je alvast proficiat met je huwelijk en hoop dat jij er toch een uit

    de 1000 hebt die toch met liefde en met goede bedoelingen aan het

    huwelijk wil beginnen met jou , en de intentie heeft het zou te houden !

    Lydia

  • sofie

    Ik ben nu reeds 2 jaar getrouwd met mijn man uit Senegal, wij wonen sinds 1 jaar terug in België. We hebben samen een fantastisch leven en ik heb er echt geen spijt van, m'n man helpt mij erg veel in het huishouden (koken, strijken, wassen en kuisen) zonder ik het moet vragen dus ik ben denk ik bij de gelukkigen!

    Veel succes en geniet er van!

  • dirk

    Trees en vele anderen die in Senegal getrouwd zijn, zullen je daar beter over kunnen informeren. ik ben hier in Belgie getrouwd met mijn Senegalese vlam. ik heb haar hier leren kennen. zij heeft ook een Belgisch paspoort sinds haar vorig huwelijk, maar zij was ook in Senegal getrouwd met een Belg en toen via gezinshereniging naar hier gekomen. ik ken natuurlijk veel Senegalezen die hier getrouwd zijn toen ze hier illegaal waren. je kent het wel. naar hier gekomen met toeristenvisum en blijven hangen. het probleem als je in Senegal getrouwd bent en je wil later scheiden in Belgie dat dit wel wat stroever verloopt. ook steeds papieren die dan weer moeten vertaald worden. en na zoveel maanden is die geboorteakte weer verlopen en moet dat ook altijd weer opnieuw opgestuurd worden.

  • Lydia

    He Sofie,

    En werkt jou man of is hij huisman ?

    Goede opleiding gegeven !!! hahahhaha

    Ocharme voor je man he Sofie, want die is er wel op achteruit gegaan !!!!

    want in senegal doen de mannen helemaal niks , dat is beneden hun status !!!!!

    Nog vele gelukkige jaren samen met uw senegalese man !!!

    Lydia

  • mieke de baere

    Beste Sofie

    Zou ik jou mogen vragen hoe jij alles geregeld hebt? Zou ik eens ‘persoonlijk’ contact met jou mogen opnemen? Ikzelf woon in 't Waasland maar ik wil me gerust verplaatsen om een babbel met iemand over de zaak aan te gaan.

    Dank voor jouw reactie en bemoedigende woorden

    die ervan getuigen dat niet alle Senegalezen profiteurs zijn!

    Vriendelijke groetjes

    Mieke.

  • mieke de baere

    1) Je bedoelt: voor het blijvend geldig zijn van het Senegalese huwelijk moet je aan Senegal geregeld opnieuw jouw geboorteakte bewijzen?

    2) Nog een nieuw vraagje: Als je in Senegal trouwt, verwerf je dan automatisch de Senegalese nationaliteit? Welke (onaangename) gevolgen zou dit kunnen hebben? Blijft rechten en plichten verbonden aan de Belgische nationaliteit dan van kracht? Welke nationaliteit geldt?

    Groetjes

    Mieke.

  • coucou

    Mieke,

    Kijk eens op de site van www.diplomatie.be daar vind je veel en nuttige informatie.

    Heb je ook persoonlijk gemaild.

    groetjes