Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huwelijk Senegal-België

  • mieke de baere

    Dag allemaal!

    Ik ben reeds een jaar samen met een Senegalese man. Ikzelf ging reeds twee maal naar Senegal, Jeannot (partner) deed vorige maand (augustus 2007) ons Belgische land aan met toeristenvisum en in oktober vertrek ik weer naar Senegal voor negen maanden. In die termijn van negen maanden zoeken wij in Senegal te trouwen. Bedoeling is dat we na die negen maanden SAMEN naar België zouden komen om ons hier definitief te installeren.

    Heeft iemand ervaring met Senegalees-Belgisch huwelijk? Te ondernemen stappen? Raad? Tips? Advies? Mogelijkheden? Beperkingen?

    Djeredjef voor de informatie;

    dank bij voorbaat!!!

    Mieke&Jeannot.

  • Peeters Eduard

    Hoi Mieke,

    Google eens op “buitenlandse partner be”

    Groetjes

  • mieke de baere

    Dank voor uw advies Mr Peeters!

    Heb bijna de hele Nederlandse site voor buitenlandse partners afgeschuimd, en ik denk dat het Belgische broertje nog geboren moet worden?! Ik lees immers: “Hier komt de website www.buitenlandsepartner.be”. Weet u iets meer af van de evolutie?

    Dank

    Mieke.

  • Peeters Eduard

    Sorry Mieke, ben een beetje voortvarend geweest, als je Googelt op “buitenlandse partner be” krijg je de Nederlandse sites en de Belgische site schijnt inderdaad nog onder constructie, verder weet ik het ook niet meer.

    Groetjes

  • mieke de baere

    Geen excuses nodig! Bedankt voor jouw steun!!! Dat is wat telt!

  • Trees

    voor je trouwt ginder moet je toch heel wat papieren hier in België in orde maken, dus voor je vertrekt in oktober. Dit heb je nodig om er te trouwen en om nadien de visumaanvraag te doen. Als je verloofde naar de belgische ambasade gaat in dakar kan hij daar een blaadje krijgen waarop alle noodzakelijke papieren staan.

    Dit dus snel regelen voor je vertrek, want je moet zelf nog met papieren naar Brussel: ministerie buitenlandse zaken, senegalese ambasade …

    succes alvast

  • mieke de baere

    Beste Trees

    Ik blijf zolang in België tot alle juridische onduidelijkheden die zich nog aan mij vertonen klaar en duidelijk zijn. We hebben inderdaad de intentie om eerst alle nodige documenten hier te verzamelen. I.v.m. Senegalees huwelijk informeerde ik bij Belgische ambassade welke documenten nodig zijn. Daar verwezen zij ons door naar lokaal, gemeentelijk bestuur (Mbour in Senegal). Jeannot informeerde bij hem op het gemeentehuis maar ik durf er geen 100 % op te betrouwen (informatie die ze daar geven…). Denkt u dat ik met deze vraag, namelijk welke documenten ik behoef om daar te trouwen, toch bij de Belgische ambassade terecht zou moeten kunnen?

    Is legalisatie van de documenten nodig en als ik het goed versta zowel bij Ministerie Buitenlandse Zaken als bij Senegalese ambassade hier in België?

    Mag ik zo vrijuit zijn om te vragen of jij ooit een gelijkaardige procedure doorliep?

    Dank voor jouw reactie en meer info steeds welkom!

    Mieke & Jeannot.

  • Trees

    Mijn man en ik zijn vorig jaar in september in Sénégal gehuwd. Daarna ben ik alleen naar Belgie teruggekeerd, en na 2 maanden was zijn visum goedgekeurd en is hij hier naar Belgie gekomen.

    Legalisatie is zeker nodig. Eens ginder getrouwd moet je ginder terplekke ook de nodige papieren legaliseren, maar das minder een probleem aangezien je voor 9 maanden gaat. Mijn man had zich laten bijstaan door een vriend die in het stadhuis werkte, zodoende was de info die hij kreeg wel te vertrouwen.

    Je kan ook mailen naar de belgische ambasade in dakar, maar tduurt soms wel even voordat ze terug antwoorden.

    Natuurlijk het trouwen zelf en de visumaanvraag zijn twee apparte zaken waarvoor je papieren nodig hebt. Spijtig genoeg heb ik hier niet mijn map met info bij anders zou ik je alles eens kunnen doormailen. Maar hopelijk graak je toch wegwijs uit die papierenhandel.

  • mieke de baere

    Beste Trees

    Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk!

    zijn jullie ook nog eens voor de Belgische wet getrouwd? Zoja: waarom wel/ waarom niet?

    Op welke visum heb je beroep gedaan om jouw man naar hier te krijgen? Gezinshereniging? of o.b.v. langdurige relatie?

    Ikzelf werk momenteel nog steeds halftime en Jeannot (partner) is geen zakenman of heeft geen hoge status (animator verbonden aan een hotel). Voor wat betreft augustus kregen we reeds een toeristenvisum en eigenlijk ook weer niet. Immers waren het vrienden van me die garant stonden voor zijn verblijf hier (mijn inkomen ontoereikend). Ik regelde echter alles.

    Tgo Trees, het zou zoveel voor me betekenen moest ik eens van nader contact met jou kunnen/ mogen opnemen… Uw dossiermap: een concreet overzicht van alles zou zo veel betekenen voor mij…

    Zie je een mogelijkheid?

    Vriendelijke groetjes

    Mieke.

  • Sofiatou

    Beste Mieke,

    ik hoop alleen dat je niet te hard van stapel loopt en té snel trouwt !

    ik hoop voor jou dat je hem goed kent en kan inschatten & dat alles super blijft…

    ik ken enkele koppels in België die uit elkaar gegaan zijn na een tijdje

    (vooral met de mannen die men op reis leert kennen)

    deze discussie (waarnaar ik in mn eerste zin verwijs) werd reeds vele malen gehouden …ik wil ze niet terug doen oplaaien, ik wil je enkel verwittigen, wees voorzichtig aub

    ik weet dat je zowiezo al veel tegenkanting zal ondervinden van je omgeving hier, ive been there done that: ik heb zelf twee senegalese ex-lieven (waarmee ik nog steeds contact heb) en ben nu al even met een man uit mauretanië,

    ik wil niet veralgemenen maar een verwittigd vrouw is er twee waard

    voilà

    groetjes Sofiatou

    ik mail eens naar Claudia